Overvejer du at tilmelde dig Linkbuilders? Eller har du allerede tilmeldt dig og opsat dine første links med vores fantastiske gør-det-selv-løsning? Uanset hvad kan det være en god idé at supplere din linkbuilding med optimeringer af din hjemmeside eller webshop. Links er ganske rigtigt én af de vigtigste parametre indenfor SEO, men vidste du, at Google også kigger på ‘Content’ (altså indhold) og bruger andre parametre, som Google RankBrain (Googles AI-robot) finder vigtige? I denne guide ser vi nærmere på 5 SEO-hacks, så du har en indgående forståelse af, hvad du bør fokusere på ‘onpage’ – altså PÅ selve hjemmesiden.

Tilmeld dig Linkbuilders

#1: Lav en grundig søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse består i at finde de specifikke gunstige søgeord, som dine potentielle kunder bruger i Google. Analysen har til formål at afgrænse præcis hvilke søgeord, der skal arbejdes med, så der kan skabes bedre placeringer i Google.

Det betyder nemlig mere organisk trafik, som i sidste ende kan lede til flere salg på din hjemmeside eller webshop. Søgeordene vurderes og vælges ud fra konkurrence kontra søgevolumen. Søgeordsanalysen er én af de vigtigste SEO-faser. Det er her du finder ud af hvor mange kræfter, der skal ligges i projektet, samt hvor meget det vil koste at opnå en drømme-placering på de givne søgeord.

Gratis guide til dig

Vi har selvfølgelig lavet en udførlig trin-for-trin guide i samarbejde med vores partner, som du kan finde via dette link. I guiden finder du en række supergode gratis værktøjer, som kan hjælpe dig i mål. Rigtig god arbejdslyst!

Lær mere
Grundig søgeordsanalyse
Billig linkbuilding - Sådan tjener du penge hurtigt

# 2: Foretag indholdsoptimering

Indholdet på din side fortæller både Google og dine besøgende, hvad din hjemmeside handler om. Søgemaskinen bruger tekst, billeder, video, metadata mm. til at rangere din hjemmeside i SERP’en. Indhold er derfor et vitalt komponent for din hjemmesides fremtid. Det er vigtigt, at der er den rette mængde tekst, samt en høj grad af indholdsrelevans og fyldestgørenhed. Uden et SEO-venligt indhold vil din hjemmeside have svært ved at opnå og fastholde gode placeringer i Google.

Start her:

• Hver landingsside bør have ét emne/søgeterm
• Overskrifter skal rangeres ud fra et korrekt H-tag hieraki
• Billeder og videoer, skal have udførlige ALT-tags
• Der skal være mindst 500 ord per side + flere end hos dine konkurrenter
• Alle metatitles og -descriptions skal være i orden – tjek med dette værktøj.
• En god intern og ekstern linkstruktur

#3: Opdater, opdater, opdater!

Hvor ofte arbejder du med din hjemmeside? Skriver du blogindlæg? Opdaterer du dit indhold løbende? Google har de senere år rullet deres AI ‘Google Rankbrain’ ud. Den indeholder ‘Google Freshness Factor’, som vurderer dit indholds ‘friskhed’ og har en direkte indflydelse på dine placeringer i SERP’en. Tanken bag algoritmen er, at jo nyere viden er, des mere relevant er det. Bittesmå ændringer er ikke nok – det er et løbende engagement, der booster din side.

Google Freshness Factor vurderer dit indhold ud fra:

• Ændringer/opdateringer i indhold
• Godt brugerengagement
• Friske backlinks (tjek broken backlinks)
• Udgivelsesdato og ændringsdato
• Tilstedeværelse af søgeord, som signalerer friskhed
• Løbende linkbuilding
• Brugen af årstal i blogindlæg

Køb billige links og stig i Google
DIY linkbuilding: Til dig der vil sælge mere på din webshop

#4: Få fikset hastighedsproblemer

Loader din side langsomt? Din hjemmesides hastighed har en direkte effekt på dit salg. Google har udmeldt, at de indekserer og rangerer sider ud fra krav om hastighed. Ydermere konverterer langsomme sider kun halvt så godt. Tjek din hjemmesides hastighed med dette værktøj. Din loadtime skal gerne lande på under 2 sekunder. Med hastighedsoptimering sikrer du en god brugeroplevelse for dine kunder og øger ifølge ny statistik ydermere chancerne for, at de gennemfører et køb. Samtidig boostes du i Google og får dermed mere organisk trafik. Hastighedoptimering er en teknisk opgave og svær at udføre selv.

Hvad sløver din hastighed?

Hastigheden sløves af bl.a. store billeder, ukomprimerede filer, serverindstillinger, manglende browsercache mm.

Læs mere

#5: Få opsat schema

Du bruger schema markup til at fortælle Google, hvad din side helt præcist handler om. Uden schema ‘gætter’ Google og kan misforstå dine budskaber. Schema være med til, at øge din ‘click through rate’ (CTR) i søgeresultaterne. Dette skyldes, at visse markeringerne vises direkte i SERP’en. Din CTR i SERP’en påvirker dine placeringer i Google. Det er positivt hvis din CTR er højere end dine konkurrenters på samme søgning. I så fald vil din side nemlig ofte klare sig bedre end dem.

Vil du selv opsætte schema?

Sejt! Vi har selvfølgelig lavet en step-by-step guide til dig, som du finder her. Schema kan godt være lidt kras at arbejde med, så tøv ikke med at kontakte os hos Linkbuilders, hvis du har spørgsmål.

God fornøjelse!

Tilmeld dig Linkbuilders
Byg selv dine backlinks

Pyh ha! Sikke en omgang. Fik du det hele med?

Det kan være utroligt svært, at nå det hele. Derfor kan du med fordel benytte dig af de store rabatter og tillægsydelser, som du kan få som medlem hos Linkbuilders. Vi tilbyder hjælp til optimering af din hjemmeside – både grafisk- og indholdsoptimeringer, men også de hardcore SEO-tekniske til vores medlemmer. Du låser op for vores gode rabatter på op imod 50% ved at tilmelde dig Linkbuilders idag og samtidig får du hele 3 af dine første linkmuligheder med nemme guides, så du kan komme igang med det samme.

Du kan enten udføre de oplistede optimeringer fra selv, eller bestille dem direkte fra Linkbuilders’ grafik- og SEO-service.

Tilmeld dig Linkbuilders